الگوریتم تازگی محتوا
طراوت و تازگی رمز ماندگاری در نتایج است. این تک جمله معنای حقیقی و اصلی این الگوریتم است. کاربر دوست دارد که در هر جستجو جدیدترین مطلب را بخواند. این حق طبیعی اوست و گوگل هم این را به خوبی می داند. پس برای آن دستورالعملی نوشت و نام آن را Freshness Algorithm گذاشت.

چرا الگوریتم تازگی محتوا اهمیت دارد؟
هر محتوا نیازمند تازگی خاص خود است. به طور مثال خبرها آن دسته ای از محتوا هستند که در هر لحظه باید نوسازی شود. به طور مثال در شرایط طرح ترافیک به دلیل وجود کرونا شرایط ویژهای دارد و اگر ما ساعت طرح ترافیک را جستجو کنیم قطعا علاقه داریم تا در مورد قوانینی که به تازگی در این مورد نوشته شده، اطلاعات کسب کنیم.
هم چنین می توانید بخوانید: آموزش لیست بندی کلمات کلیدی وب سایت
خبری که تاریخ آن مربوط به شش ماه قبل باشد اصلا برای ما مفید نیست. پس تازگی محتوا اینجا به چشم می آیند، یا تصور کنید که قیمت امروز دلار را می خواهید و یا حتی رنگ سال و هزاران نمونه دیگر که نیازمند به نو بودن مطلب آن سایت است، اما برخی نوشته ها این گونه نیست. مثلاً مطالبی مانند آشپزی، اما به روز نگه داشتن آن صفحه اهمیت دارد.
ارائه اطلاعات دقیق و مناسب کاربر، هدف اصلی الگوریتم می باشد.
چگونه محتوا را به روز نگه داریم؟
شما به عنوان مدیر سایت باید تلاش کنید تا بتوانید هر مقاله و نوشته سایت را به روز نگه دارید. البته این کار برای تمامی صفحه ها امکان پذیر نیست. اولین قدم جدا کردن صفحات پویا از صفحات مرده است. هر چند که باید تلاش کنیم تا محتوایی مرده ایجاد نکنیم و یا هر طور شده آن را زنده نگه داریم.
صفحاتی زنده هستند که از دو روش پویا شوند. راه اول از طریق خود ما که مدیر سایت هستیم و روش دوم که تاثیری بی نظیر در سئو دارد جذب مخاطب و درگیر کردن آن است. این کار نیازمند صرف انرژی و زمان به صورت هدفمند است. هیچ فرقی ندارد که نوشته شما چه زمینه ای است شما باید آن را به روز کنید و ثبت نظرات کاربران نمونه ای بارز برای این موضوع است. این کار نشان می دهد که کاربر مطلب را خوانده سوال و یا نکته ای را با شما و دیگر کاربران به اشتراک گذاشته، پاسخ شما نیز حرکتی مثبت در همان راستا است.
طلای پنهان در صفحه، بخش نظرات است آن را کشف کنید.
پرسیدن سوال در انتها مقاله و و یا درخواست برای ثبت نظر در مورد نوع نگارش مقاله از نمونههای خوب برای این مثال است که در اصطلاح به آن Call To Action می گویند.
اضافه کردن متن به محتوا
به روز رسانی مداوم مطلب اهمیت دارد. شما به عنوان مدیر سایت وظیفه دارید تا در مورد هر محتوا اگر مطلب جدید یافتید آن را در صفحه مورد نظر اضافه کنید و یا اگر نیت دارید صفحه ای جدید منتشر کنید یک پل ارتباطی بین دو صفحه ایجاد نمائید.
به روز بودن محتوا مثل سالم بودن خوراکی مهم و حیاتی است. غذای مانده را هیچ کس دوست ندارد…
نیازی نیست تا این کار را هر روز انجام دهید شما می توانید با اضافه کردن حتی یک خط و یا پاراگراف در هر شش ما این کار را انجام دهید. البته که این موضوع ارتباط مستقیم با محتوا مد نظر دارد. مثلاً صفحه ای که مربوط به قیمت دلار است باید هر روز و هر لحظه به روز شود اما صفحه ای که مربوط به خواص سیر است نیازی به اضافه کردن متن در هر روز ندارد.
همان طور که گفتیم دلیل ایجاد این سیستم، ارائه محتوای مناسب برای کاربر است. گاهی اضافه کردن یک عکس و یا فایل ویدیویی می تواند در این کار تاثیرگذار باشد. برای حضور بهتر در این رقابت باید مطالب را برای مخاطب بهینه کنید.